יום שלישי, 14 באפריל 2009

דוח

דוח

בעיה: מה ההשפעה של מודעות האוכלוסייה לזיהום שיוצר החשמל באוויר על הצריכה הפרטית שלה?
השערה: על פי הערכתנו, אנשים אשר מודעים לנזקים לסביבה שהחשמל גורם יצרכו פחות חשמל מאלה שהמודעות שלהם בנושא קטנה יותר.
מהלך הסקר: חיברנו סקר בן 10 שאלות, והעברנו אותו בקרב 30 איש, גברים ונשים בין הגילאים 35-50. הסקר היה מחולק לשני נושאים עיקריים שאליהם התבקשו להתייחס הנשאלים- המודעות לזיהום שיוצר החשמל וצריכת החשמל הפרטית שלהם.
לאחר שכל 30 השאלונים הוחזרו אלינו מלאים, חישבנו את הנקודות לכל חלק בשאלון (שאלות 1-5 ושאלות 6-10)לפי טבלת הערכים הבאה:

תשובה א ב ג ד
מס' נקודות 40 30 20 40

לאחר חישוב הנקודות בכל שאלון השוונו (כל שאלון בפני עצמו) בין שני החלקים- החלק הראשון של המודעות מול החלק השני של הצריכה.
תוצאות: *כאן נמצאים טבלה וגרף שלא ניתן להעלות לבלוג, ננסה לעלות אותם דרך הדוקס.*
מסקנות: רוב האנשים מודעים לזיהום שיוצר החשמל ובעקבות זאת השימוש שלהם נעשה בצורה חסכנית יותר. ניתן לראות כי אצל רוב הנשאלים אשר המודעות שלהם בנושא הזיהום גבוהה- הצריכה נמוכה יותר מאשר אצל הנשאלים אשר המודעות שלהם בנושא קטנה יותר (אצל אלו שהמודעות בנושא קטנה יותר- הצריכה גדולה יותר). כמובן שיש יוצאים מין הכלל- ישנם נשאלים אשר המודעות שלהם גבוהה, אך גם השימוש שלהם גדול- כנראה שהגורם המרכזי אצלם הוא לא המודעות.
המלצות לעתיד: לאור המסקנות הנובעות מהטבלה ומהגרפים כדאי להמשיך לחקור את הגורמים המשפיעים על הצריכה הגדולה או לחילופין, הבלתי נכונה של האוכלוסייה. ניתן לראות מן התוצאות שישנם אנשים אשר המודעות שלהם בנושא גבוהה אך הם עדיין ממשיכים לצרוך הרבה חשמל או שישנם כאלה שהמודעות שלהם לא גבוהה והם אינם צורכים הרבה חשמל. לכן לדעתנו כדאי לגלות מה הם הגורמים הנוספים שמשפיעים על הצריכה ועל ידי כך אולי לצמצם את השימוש הלא נכון בחשמל ולשפר את עתיד כולנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה